الأحد، 1 يوليو، 2012

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أحييكم من كوكبي المتواضع .. كوكبي التاني أعيش فيه بعيد عن كوكب الأرض بمشاكله وعقده وسلاطاته وبابا غنوجه ... كوكبي بسيط في أفكارة .. هكتب فيه اللي هيجي على بالي خواطر ممكن..... قصص مش مانع .... لو جاتلي فكرة حلوة  أو مفتكسه أو غير منطقية برده هكتبها لكوا.. أكلة لذيذة أتفضلوا معاي ... حتوتة عجيبة .. طرفة طريفة ... أي حاجة تيجي على بالي هتلاقوها في كوكبي التاني .. هيسعدني مروركم جدا وأقتراحتكم ونقدكم وأفكاركم ورأيكم ... من كوكبي التاني أحييكم
نفرتيتي

هناك 3 تعليقات:

  1. ما شاء الله ايه البداية الحلوة دى..يلا ورينا ابداعك بقى وأفكارك..متابعة معاك كلـــــــــه
    اضربينا فى الخلاط بقى :)
    تحياتى ونورت مدونتى

    ردحذف
  2. ربنا يكرمك يا حبيبة .. أستعدي بأه ... أشكرك جدا على تشجيعك لي ... :)

    ردحذف
  3. عصابة النووى

    نشرت جريـدة المصرى اليوم فى 17 يوليو 2013 قال أحمد إمام، وزير الكهرباء والطاقة فى تصريحات صحفية، بعد إبلاغه بالاستمرار فى منصبه ضمن حكومة الببلاوى، إن البرنامج النووى لتوليد الكهرباء، سيكون أحد أهم محاور قطاع الكهرباء فى الفترة المقبلة.وأضاف:”لدينا برنامج جيد يستهدف إقامة 4 محطات نووية لإنتاج الطاقة،..

    الخبر واضح منه أن عصابة النووى مش ناويين يجبوها البر و كل ما يجئ رئيس يروحوا له لأقناعه بشراء مفاعلات نووية . لماذا نشترى مفاعل نووى تزيد تكلفته على 5.52 مليار إيرو ، و 300 من مراوح توليد طاقة الرياح تنتج ما يعادل مفاعل نووى و تتكلف 900 مليون إيرو فقط؟!!!

    بالرغم من كوارث المفاعلات النووية و أشهرها تشرنوبيل “أوكرانيا”عام 1986 و فوكوشيما “اليابان” عام 2011 مازال هناك فى مصر من المسئولين من يصر على أستغفال و أستحمار الشعب المصرى ، و يسعى جاهدا لأنشاء مفاعلات نووية لتوليد الكهرباء!!!!

    و أصبح واضحا كالشمس أن هناك عصابة منذ عهد حسنى مبارك مرورا بعهد محمد مرسى و حتى الأن تسعى جاهدة منذ سنوات لشراء مفاعلات نووية لمصر و لا يهم و لكنها صفقة العمر لأفراد العصابة من حيث عمولات بمثات الملايين من الدولارات يستطيعوا بها أن يعيشوا هم و عائلاتهم كالملوك فى أى بلد يختاروه فى العالم أما عواقب المفاعلات النووية التى سيكتوى بنارها المصريين فهذا أخر شئ يهم فاقدى الشرف والذمة و الضمير …

    و نحن فى مصرنا نكتب منذ عام 2007 محذرين من مخاطر النووى و منبهين إلى البديل الأكثر أمانا و الأرخص

    ثقافة الهزيمة .. النووى كمان و كمان
    ثقافة الهزيمة .. العتبة الخضراء
    ثقافة الهزيمة .. أرجوك لا تعطنى هذا السرطان

    مزيـــد من التفاصيل و قراءة المقالات بالرابط التالى

    www.ouregypt.us

    ردحذف

أهلاً بكم فى كوكبى المتواضع